סליקה בינלאומית

יום שישי, 31 ביולי 2009

לשדר אמינות במכירה באינטרנט


אז זהו-זה, החלטתם על הקמת אתר אינטרנט. אתם בונים בו חנות, מכינים עגלת קניות, מגבשים אסטרטגית משלוחים, מתחברים לגוף המספק שרותי סליקה וגבייה באמצעות כרטיסי אשראי ו/או אמצעים אחרים ושוקדים על קידום האתר - ברכותיי לעסק החדש.

תוך כדי העשייה הזו, הייתי מציע לתת את הדעת על העובדה כי עליכם לשכנע את הקונים לקנות דווקא באתר שלכם ולא באתר של המתחרים, פשוט כי עליכם ניתן לסמוך ואצלכם יש עם מי לדבר.
אז איך עושים את זה – איך יוצרים אתר שייתן לקונה תחושה 'שיש עם מי לדבר' ו'יש על מי לסמוך', אתר שישדר מהימנות ואמינות!

מספר טיפים:



1. שפה
לכתוב באנגלית ולא לתרגם מעברית. מומלץ להיעזר במישהו שאנגלית זו שפת האם שלו. אנגלית לא "תקנית" מבריחה לקוחות


2. מתן אפשרות לתשלום בכרטיס אשראי .
עצם ההתחברות לבנק או לסולק מראה שמישהו בדק את בית העסק. בית העסק קיים ויש מישהו שעומד מאחוריו. אם מוכרים לארה"ב ניתן להוסיף גם Paypal . ( פחות מקובל במקומות אחרים).מומלץ שלא להתבסס על מסירת פרטים באמצעות הטלפון , הפקס או הדוא"ל. הערה: משום מה, רק בארץ ממשיכים אנשים להעדיף למסור את פרטי כרטיס האשראי בטלפון לתיכוניסט משועמם שהיום הוא כאן ומחר מי יודע היכן, אשר רושם את הפרטים על חתיכת נייר; במקום להקליד את הפרטים לאתר מאובטח טכנולוגית ופיזית אשר הושקעו בו כספים ומשאבים רבים לשמירה על הנתונים.

3. מוקד שירותלהקים מוקד שעונה על שאלות . אפשר בטלפון, אפשר בדוא"ל -רצוי לציין שעות עבודה .
ניתן להסתפק בדוא"ל (במיוחד כשמדובר באתרים קטנים וחדשים) .
אפשר להשיב לפונה תוך 24 / 48 שעות, אך חייבים לציין שזה זמן התגובה.
במקרה שמקבלים דוא"ל יש לדאוג לתשובה אוטומטית שתאשר לקונה שהדואר התקבל ויענה תוך פרק זמן ידוע מראש .

4. מספר טלפון מקומי בחו"ל.במקרים בהם מפרסמים מספר טלפון באתר, רצוי לשקול מספר טלפוןמקומי בחו"ל ( חשוב מאד בארה"ב ) . ניתן לקבל את השירות מחברות הטלפונים בארץ. במקרה זה חשוב לבדוק עלות מול תועלת.

5. מי עומד מאחורי האתר?חשוב ליצור אצל הקונה תחושה שיש מי שעומד מאחורי האתר .לשם כך יש לספק שמות, אנשים, קצת היסטוריה, רקע, ניסיון מקצועי רלוונטי וכדומה.

6. פרטים לגבי המוצר/ שירות .
חשוב לספק באתר פרטים, נתונים , תיאור והסברים רחבים ומדויקים ככל האפשר לגבי המוצר / שירות. חשוב לעשות זאת על מנת למנוע אי הבנות (שמובילות לאכזבות והחזרות) עדיף למנוע מכירה שבסופה הקונה יחזיר את המוצר.לגבי מוצרים פיזיים – כדאי לצלם , לציין מידות וכדומה.

7. ציון מועדי הספקה.
יש לציין באתר מועדיי אספקה ( ולעמוד בהם! ) במקרה שמתעוררת בעיה / עיכוב יש לעדכן את הלקוח בהקדם ואולי אפילו להציע פיצוי.

8. מדיניות ביטול והחזרים.
יש לפרסם באתר באופן ברור מדיניות ביטולים והחזרות. מומלץ להיות נדיבים. במקרה שהמשלוח לא יצא - להחזיר את כל התשלום , במקרה שהמשלוח יצא - לחייב רק בדמי משלוח. במקרים בהם לא ניתן להחזיר מוצר, בשל התאמה אישית ,'הורדה' וכדומה – יש לציין זאת באופן ברור ובולט.

9. מכירה במספר מדינותבמקרים בהם מוכרים לכמה מדינות כדאי להוסיף אפשרות לקנייה במטבע מקומי ואף לשקול אתר במספר שפות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה